Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Men kan jeg ikke bare bruge den igen?
I dette potentiale skal vi snakke om ressourcer, og om hvordan vi bliver bedre til at udnytte dem vi har til rådighed. Det gør vi gennem konceptet "cirkulær økonomi", og så ser vi på hvorfor vi i dag har en lineær økonomi, og hvilke værktøjer vi har til rådighed for at få en mere cirkulær økonomi.
I 1844 samlede 28 vævere fra Nordengland alle deres penge og startede en fælles brugsforening. Samtidig byggede de den op omkring kooperative principper. De blev enige om, at alle kunne blive medlem af foreningen, at alle medlemmer havde én stemme på de fælles generalforsamlinger, og at overskuddet fra foreningen blev fordelt mellem medlemmerne. Brugsforeningen blev hurtigt en succes.
Årtiets rockstjerner har været den unge generation, men hvorfor og hvad har de ændret?
I dette potentiale skal vi skal se på, hvordan vi kan skabe forandringer ved at organisere os, og i fællesskab sætte fokus på det vi mener bør ændres i vores samfund. Vi skal hovedsageligt beskæftige os med klimabevægelser, hvilket er en slags sociale bevægelser der har organiseret sig med det formål at vi skal gøre mere for at bremse klima-og naturkrisen.
I Danmark har vi en grundlov. Det er den lov der beskriver de helt grundlæggende regler og rettigheder i vores samfund. Grundloven har noget med sociale bevægelser at gøre, da den sikrer os retten til at mødes med andre borgere om et fælles formål og fredeligt demonstrere uden tilladelse fra myndighederne. Dette kaldes forsamlingsfrihed. Vi har også retten til at organisere os gennem foreninger og arbejde for et fælles mål, det kaldes foreningsfrihed.
Ej, har du aldrig hørt om kombucha?
I dette potentiale skal vi diskutere kultur og fællesskabers betydning for os som individer og vi skal se på hvordan vores valg og holdninger påvirker væres tætte relationer og omvendt - hvordan fællesskaber påvirker os.
Når nogen vinder på noget, og andre taber, er det så uretfærdigt og hvordan kan vi få en mere retfærdig verden?
I dette potentiale skal vi undersøge hvad klimaretfærdighed er. Vi skal se på eksempler fra det virkelige liv hvor klimaforandringer har negative betydninger for bestemte områder og diskutere hvad vi synes er uretfærdigt, og ikke mindst hvorfor.
Vi har menneskerettigheder og dyrevelfærdslove, men hvad med naturen?
I dette potentiale skal undersøge de grundlovssikrede rettigheder vi har som mennesker og så skal vi diskutere om vi også burde give naturen rettigheder, og hvad der taler for og imod at gøre netop det.
Hvorfor vælge kødet fra et par gange om ugen?
I dette potentiale skal vi diskutere hvorvidt kødfrie dage er en måde hvorved vi kan komme et skridt nærmere en bæredygtig verden? Vi skal se på markedsmekanismer og så skal vi diskutere en masse.
Hvad betyder du, og dine handlinger egentlig for klima og naturkrisen?
I dette potentiale skal vi se på hvad vi som bevidste forbrugere kan gøre, for at skabe en mere bæredygtig verden. Vi skal se på hvilken betydning varerne i vores indkøbskurv kan have for lande i det globale syd, og ikke mindst hvordan vi ved at ændre vores indkøbsvaner kan ændre hvilke varer vi ser på hylderne.
De fleste elsker chokolade, men de færreste ved hvor det kommer fra, og hvordan det produceres.
I dette potentiale skal vi se på værdikæderne i den globale handel, og vi skal følge en Mars bar fra den var et lille kakao træ under tropiske himmelstrøg, og til at den ender i din lokale Rema1000. Vi skal også diskutere om vi skal overveje negative konsekvenser i lande udenfor Danmark, og hvorfor.
Ej, har du aldrig hørt om kombucha?
I dette potentiale skal vi diskutere kultur og fællesskabers betydning for os som individer og vi skal se på hvordan vores valg og holdninger påvirker væres tætte relationer og omvendt - hvordan fællesskaber påvirker os.
Når nogen vinder på noget, og andre taber, er det så uretfærdigt og hvordan kan vi få en mere retfærdig verden?
I dette potentiale skal vi undersøge hvad klimaretfærdighed er. Vi skal se på eksempler fra det virkelige liv hvor klimaforandringer har negative betydninger for bestemte områder og diskutere hvad vi synes er uretfærdigt, og ikke mindst hvorfor.
Vi har menneskerettigheder og dyrevelfærdslove, men hvad med naturen?
I dette potentiale skal undersøge de grundlovssikrede rettigheder vi har som mennesker og så skal vi diskutere om vi også burde give naturen rettigheder, og hvad der taler for og imod at gøre netop det.
Ej, har du aldrig hørt om kombucha?
I dette potentiale skal vi diskutere kultur og fællesskabers betydning for os som individer og vi skal se på hvordan vores valg og holdninger påvirker væres tætte relationer og omvendt - hvordan fællesskaber påvirker os.
Når nogen vinder på noget, og andre taber, er det så uretfærdigt og hvordan kan vi få en mere retfærdig verden?
I dette potentiale skal vi undersøge hvad klimaretfærdighed er. Vi skal se på eksempler fra det virkelige liv hvor klimaforandringer har negative betydninger for bestemte områder og diskutere hvad vi synes er uretfærdigt, og ikke mindst hvorfor.
Vi har menneskerettigheder og dyrevelfærdslove, men hvad med naturen?
I dette potentiale skal undersøge de grundlovssikrede rettigheder vi har som mennesker og så skal vi diskutere om vi også burde give naturen rettigheder, og hvad der taler for og imod at gøre netop det.
Colonisation is a huge part of history and it had massive consequences for the people already living in the countries that were conquered by Europeans – we refer to these peoples as “natives”. Often the natives were forced to leave their home land and change their life style, because the Europeans demanded it.
Årtiets rockstjerner har været den unge generation, men hvorfor og hvad har de ændret?
I dette potentiale skal vi skal se på, hvordan vi kan skabe forandringer ved at organisere os, og i fællesskab sætte fokus på det vi mener bør ændres i vores samfund. Vi skal hovedsageligt beskæftige os med klimabevægelser, hvilket er en slags sociale bevægelser der har organiseret sig med det formål at vi skal gøre mere for at bremse klima-og naturkrisen.
Ej, har du aldrig hørt om kombucha?
I dette potentiale skal vi diskutere kultur og fællesskabers betydning for os som individer og vi skal se på hvordan vores valg og holdninger påvirker væres tætte relationer og omvendt - hvordan fællesskaber påvirker os.
Når nogen vinder på noget, og andre taber, er det så uretfærdigt og hvordan kan vi få en mere retfærdig verden?
I dette potentiale skal vi undersøge hvad klimaretfærdighed er. Vi skal se på eksempler fra det virkelige liv hvor klimaforandringer har negative betydninger for bestemte områder og diskutere hvad vi synes er uretfærdigt, og ikke mindst hvorfor.
Vi har menneskerettigheder og dyrevelfærdslove, men hvad med naturen?
I dette potentiale skal undersøge de grundlovssikrede rettigheder vi har som mennesker og så skal vi diskutere om vi også burde give naturen rettigheder, og hvad der taler for og imod at gøre netop det.
Hvorfor vælge kødet fra et par gange om ugen?
I dette potentiale skal vi diskutere hvorvidt kødfrie dage er en måde hvorved vi kan komme et skridt nærmere en bæredygtig verden? Vi skal se på markedsmekanismer og så skal vi diskutere en masse.
Hvad betyder du, og dine handlinger egentlig for klima og naturkrisen?
I dette potentiale skal vi se på hvad vi som bevidste forbrugere kan gøre, for at skabe en mere bæredygtig verden. Vi skal se på hvilken betydning varerne i vores indkøbskurv kan have for lande i det globale syd, og ikke mindst hvordan vi ved at ændre vores indkøbsvaner kan ændre hvilke varer vi ser på hylderne.
De fleste elsker chokolade, men de færreste ved hvor det kommer fra, og hvordan det produceres.
I dette potentiale skal vi se på værdikæderne i den globale handel, og vi skal følge en Mars bar fra den var et lille kakao træ under tropiske himmelstrøg, og til at den ender i din lokale Rema1000. Vi skal også diskutere om vi skal overveje negative konsekvenser i lande udenfor Danmark, og hvorfor.
Ej, har du aldrig hørt om kombucha?
I dette potentiale skal vi diskutere kultur og fællesskabers betydning for os som individer og vi skal se på hvordan vores valg og holdninger påvirker væres tætte relationer og omvendt - hvordan fællesskaber påvirker os.
Når nogen vinder på noget, og andre taber, er det så uretfærdigt og hvordan kan vi få en mere retfærdig verden?
I dette potentiale skal vi undersøge hvad klimaretfærdighed er. Vi skal se på eksempler fra det virkelige liv hvor klimaforandringer har negative betydninger for bestemte områder og diskutere hvad vi synes er uretfærdigt, og ikke mindst hvorfor.
Vi har menneskerettigheder og dyrevelfærdslove, men hvad med naturen?
I dette potentiale skal undersøge de grundlovssikrede rettigheder vi har som mennesker og så skal vi diskutere om vi også burde give naturen rettigheder, og hvad der taler for og imod at gøre netop det.
Men kan jeg ikke bare bruge den igen?
I dette potentiale skal vi snakke om ressourcer, og om hvordan vi bliver bedre til at udnytte dem vi har til rådighed. Det gør vi gennem konceptet "cirkulær økonomi", og så ser vi på hvorfor vi i dag har en lineær økonomi, og hvilke værktøjer vi har til rådighed for at få en mere cirkulær økonomi.
I 1844 samlede 28 vævere fra Nordengland alle deres penge og startede en fælles brugsforening. Samtidig byggede de den op omkring kooperative principper. De blev enige om, at alle kunne blive medlem af foreningen, at alle medlemmer havde én stemme på de fælles generalforsamlinger, og at overskuddet fra foreningen blev fordelt mellem medlemmerne. Brugsforeningen blev hurtigt en succes.
Årtiets rockstjerner har været den unge generation, men hvorfor og hvad har de ændret?
I dette potentiale skal vi skal se på, hvordan vi kan skabe forandringer ved at organisere os, og i fællesskab sætte fokus på det vi mener bør ændres i vores samfund. Vi skal hovedsageligt beskæftige os med klimabevægelser, hvilket er en slags sociale bevægelser der har organiseret sig med det formål at vi skal gøre mere for at bremse klima-og naturkrisen.
I Danmark har vi en grundlov. Det er den lov der beskriver de helt grundlæggende regler og rettigheder i vores samfund. Grundloven har noget med sociale bevægelser at gøre, da den sikrer os retten til at mødes med andre borgere om et fælles formål og fredeligt demonstrere uden tilladelse fra myndighederne. Dette kaldes forsamlingsfrihed. Vi har også retten til at organisere os gennem foreninger og arbejde for et fælles mål, det kaldes foreningsfrihed.
Ej, har du aldrig hørt om kombucha?
I dette potentiale skal vi diskutere kultur og fællesskabers betydning for os som individer og vi skal se på hvordan vores valg og holdninger påvirker væres tætte relationer og omvendt - hvordan fællesskaber påvirker os.
Når nogen vinder på noget, og andre taber, er det så uretfærdigt og hvordan kan vi få en mere retfærdig verden?
I dette potentiale skal vi undersøge hvad klimaretfærdighed er. Vi skal se på eksempler fra det virkelige liv hvor klimaforandringer har negative betydninger for bestemte områder og diskutere hvad vi synes er uretfærdigt, og ikke mindst hvorfor.
Vi har menneskerettigheder og dyrevelfærdslove, men hvad med naturen?
I dette potentiale skal undersøge de grundlovssikrede rettigheder vi har som mennesker og så skal vi diskutere om vi også burde give naturen rettigheder, og hvad der taler for og imod at gøre netop det.
Hvorfor vælge kødet fra et par gange om ugen?
I dette potentiale skal vi diskutere hvorvidt kødfrie dage er en måde hvorved vi kan komme et skridt nærmere en bæredygtig verden? Vi skal se på markedsmekanismer og så skal vi diskutere en masse.
Hvad betyder du, og dine handlinger egentlig for klima og naturkrisen?
I dette potentiale skal vi se på hvad vi som bevidste forbrugere kan gøre, for at skabe en mere bæredygtig verden. Vi skal se på hvilken betydning varerne i vores indkøbskurv kan have for lande i det globale syd, og ikke mindst hvordan vi ved at ændre vores indkøbsvaner kan ændre hvilke varer vi ser på hylderne.
De fleste elsker chokolade, men de færreste ved hvor det kommer fra, og hvordan det produceres.
I dette potentiale skal vi se på værdikæderne i den globale handel, og vi skal følge en Mars bar fra den var et lille kakao træ under tropiske himmelstrøg, og til at den ender i din lokale Rema1000. Vi skal også diskutere om vi skal overveje negative konsekvenser i lande udenfor Danmark, og hvorfor.
Ej, har du aldrig hørt om kombucha?
I dette potentiale skal vi diskutere kultur og fællesskabers betydning for os som individer og vi skal se på hvordan vores valg og holdninger påvirker væres tætte relationer og omvendt - hvordan fællesskaber påvirker os.
Når nogen vinder på noget, og andre taber, er det så uretfærdigt og hvordan kan vi få en mere retfærdig verden?
I dette potentiale skal vi undersøge hvad klimaretfærdighed er. Vi skal se på eksempler fra det virkelige liv hvor klimaforandringer har negative betydninger for bestemte områder og diskutere hvad vi synes er uretfærdigt, og ikke mindst hvorfor.
Vi har menneskerettigheder og dyrevelfærdslove, men hvad med naturen?
I dette potentiale skal undersøge de grundlovssikrede rettigheder vi har som mennesker og så skal vi diskutere om vi også burde give naturen rettigheder, og hvad der taler for og imod at gøre netop det.
Ej, har du aldrig hørt om kombucha?
I dette potentiale skal vi diskutere kultur og fællesskabers betydning for os som individer og vi skal se på hvordan vores valg og holdninger påvirker væres tætte relationer og omvendt - hvordan fællesskaber påvirker os.
Når nogen vinder på noget, og andre taber, er det så uretfærdigt og hvordan kan vi få en mere retfærdig verden?
I dette potentiale skal vi undersøge hvad klimaretfærdighed er. Vi skal se på eksempler fra det virkelige liv hvor klimaforandringer har negative betydninger for bestemte områder og diskutere hvad vi synes er uretfærdigt, og ikke mindst hvorfor.
Vi har menneskerettigheder og dyrevelfærdslove, men hvad med naturen?
I dette potentiale skal undersøge de grundlovssikrede rettigheder vi har som mennesker og så skal vi diskutere om vi også burde give naturen rettigheder, og hvad der taler for og imod at gøre netop det.
Colonisation is a huge part of history and it had massive consequences for the people already living in the countries that were conquered by Europeans – we refer to these peoples as “natives”. Often the natives were forced to leave their home land and change their life style, because the Europeans demanded it.
Årtiets rockstjerner har været den unge generation, men hvorfor og hvad har de ændret?
I dette potentiale skal vi skal se på, hvordan vi kan skabe forandringer ved at organisere os, og i fællesskab sætte fokus på det vi mener bør ændres i vores samfund. Vi skal hovedsageligt beskæftige os med klimabevægelser, hvilket er en slags sociale bevægelser der har organiseret sig med det formål at vi skal gøre mere for at bremse klima-og naturkrisen.
Ej, har du aldrig hørt om kombucha?
I dette potentiale skal vi diskutere kultur og fællesskabers betydning for os som individer og vi skal se på hvordan vores valg og holdninger påvirker væres tætte relationer og omvendt - hvordan fællesskaber påvirker os.
Når nogen vinder på noget, og andre taber, er det så uretfærdigt og hvordan kan vi få en mere retfærdig verden?
I dette potentiale skal vi undersøge hvad klimaretfærdighed er. Vi skal se på eksempler fra det virkelige liv hvor klimaforandringer har negative betydninger for bestemte områder og diskutere hvad vi synes er uretfærdigt, og ikke mindst hvorfor.
Vi har menneskerettigheder og dyrevelfærdslove, men hvad med naturen?
I dette potentiale skal undersøge de grundlovssikrede rettigheder vi har som mennesker og så skal vi diskutere om vi også burde give naturen rettigheder, og hvad der taler for og imod at gøre netop det.
Ej, har du aldrig hørt om kombucha?
I dette potentiale skal vi diskutere kultur og fællesskabers betydning for os som individer og vi skal se på hvordan vores valg og holdninger påvirker væres tætte relationer og omvendt - hvordan fællesskaber påvirker os.
Når nogen vinder på noget, og andre taber, er det så uretfærdigt og hvordan kan vi få en mere retfærdig verden?
I dette potentiale skal vi undersøge hvad klimaretfærdighed er. Vi skal se på eksempler fra det virkelige liv hvor klimaforandringer har negative betydninger for bestemte områder og diskutere hvad vi synes er uretfærdigt, og ikke mindst hvorfor.
Vi har menneskerettigheder og dyrevelfærdslove, men hvad med naturen?
I dette potentiale skal undersøge de grundlovssikrede rettigheder vi har som mennesker og så skal vi diskutere om vi også burde give naturen rettigheder, og hvad der taler for og imod at gøre netop det.