Eleverne skal kunne forstå og beskrive ændringer i opfattelsen af børneopdragelse gennem historien.
Eleverne skal kunne reflektere over betydningen af børns rettigheder og hvordan disse rettigheder har ændret børns rolle i samfundet efter vedtagelsen af FN's Konvention om Barnets Rettigheder.
Eleverne skal kunne identificere og vurdere betydningen af individuel og social udvikling i børneopdragelsen, herunder hvordan samarbejde, empati og kreativ problemløsning bidrager til børns generelle velvære og forberedelse til voksenlivet.
Eleverne skal kunne udforske, hvordan nutidens opdragelsesmetoder forbereder børn til at blive ansvarlige borgere, der bidrager positivt til samfundet og miljøet.
Eleverne skal kunne argumentere for vigtigheden af at opdrage børn til at blive forandringsagenter, der kan påtage sig aktiv deltagelse i at skabe et mere bæredygtigt samfund og en bedre fremtid.
Klassediskussion
Hvad ved I nu om emnet 'Bæredygtig opdragelse'?
Opfordring til samtale i klassen
Godt gået!
Du er nået til potentialets ende. Vi håber at du har nydt det og fundet det lærigt. Vil du gerne lære mere? Så frygt ej, vi har nemlig en masse potentialer - faktisk har vi hele 100 potentialer, som du kan gå på opdagelse i! Se vores andre potentialer på hjemmesidens forside.
Vil du hjælpe os med at udvikle nogle endnu bedre potentialer? Så udfyld spørgeskemaet i bunden af siden her.