Eleverne skal kunne forklare, hvad en grøn økonomi er.
Eleverne skal kunne identificere de vigtigste aktører i det økonomiske system (staten, bankerne, virksomhederne og forbrugerne) og deres roller i en grøn økonomi.
Eleverne skal kunne beskrive, hvordan staten kan fremme bæredygtige praksisser gennem lovgivning og økonomiske incitamenter.
Eleverne skal kunne forklare, hvordan bankerne kan støtte grønne projekter og investeringer.
Eleverne skal kunne diskutere, hvordan virksomheder kan reducere deres miljøpåvirkning gennem bæredygtige produktionsmetoder.
Eleverne skal kunne forklare, hvordan forbrugernes valg kan påvirke virksomhedernes miljøpraksis.
Eleverne skal kunne forklare, hvorfor det er vigtigt, at alle aktører i det økonomiske system ændrer deres tilgang for at opnå en grøn økonomi.
Eleverne skal kunne beskrive, hvordan statens reguleringer og støtte kan fremme grønne initiativer.
Eleverne skal kunne forklare, hvordan banker kan prioritere og finansiere bæredygtige projekter.
Eleverne skal kunne diskutere, hvordan virksomheder kan tage ansvar for deres produktionskæde og reducere deres miljøpåvirkning.
Eleverne skal kunne identificere måder, hvorpå forbrugerne kan påvirke virksomhederne gennem deres indkøbsvaner.
Eleverne skal kunne diskutere, hvordan en fælles indsats fra alle aktører kan skabe en mere bæredygtig fremtid.
Klassediskussion
Hvad ved I nu om emnet 'økonomi'?
Opfordring til samtale i klassen
Godt gået!
Du er nået til potentialets ende. Vi håber at du har nydt det og fundet det lærigt. Vil du gerne lære mere? Så frygt ej, vi har nemlig en masse potentialer - faktisk har vi hele 100 potentialer, som du kan gå på opdagelse i! Se vores andre potentialer på hjemmesidens forside.
Vil du hjælpe os med at udvikle nogle endnu bedre potentialer? Så udfyld spørgeskemaet i bunden af siden her.