Eleverne skal kunne forstå og definere 'ressourcer' i en bred kontekst.
Eleverne skal erkende vigtigheden af at spare på ressourcer og minimere spild for at fremme bæredygtighed.
Eleverne skal forstå, hvordan fællesskab og tillid fungerer som sociale ressourcer og deres betydning for at skabe et bæredygtigt miljø.
Eleverne skal kunne identificere måder, hvorpå et positivt socialt miljø kan fremme bæredygtige praksisser og reducere miljøbelastning.
Eleverne skal kunne reflektere over vigtigheden af mental sundhed og trivsel i relation til bæredygtighed og hvordan dette kan fremmes gennem støttende adfærd og politikker på skolen og i samfundet.
Klassediskussion
Hvad ved I om emnet 'Konfliktnedtrapning'?
Opfordring til samtale i klassen
Opgaver til video
Et par spørgsmål til diskussion i par eller grupper:
• Hvad gør de på skolerne i Snekkersten for at sikre et så godt arbejdsmiljø som muligt og forebygge konflikter?
Klassediskussion
Hvad ved I nu om emnet 'Konfliktnedtrapning'?
Opfordring til samtale i klassen
Godt gået!
Du er nået til potentialets ende. Vi håber at du har nydt det og fundet det lærigt. Vil du gerne lære mere? Så frygt ej, vi har nemlig en masse potentialer - faktisk har vi hele 100 potentialer, som du kan gå på opdagelse i! Se vores andre potentialer på hjemmesidens forside.
Vil du hjælpe os med at udvikle nogle endnu bedre potentialer? Så udfyld spørgeskemaet i bunden af siden her.